MARKETINGOVÁ ŠTÚDIA ZA 33 TISÍC EUR

Obec Spišský Hrhov si nechala v minulosti vypracovať marketingovú štúdiu cestovného ruchu za 33 tis. eur. Štúdiu vypracovala firma poslanca obecného zastupiteľstva M. Glevického, ktorú vlastní so spoločníkom M. Molčanom (M.A. Company s. r. o.). Za štúdiu obec zaplatila 33 tis. eur. 
Faktúra TU. Zmluva TU. Štúdia vrátane príloh má spolu ca 200 strán. Všeobecne popisuje región a následne uvádza možnosti rozvoja.

Z dôvodu viacerých upozornení na cenu štúdie bolo potrebné overiť v akých cenových reláciach sa hýbu štúdie v iných obciach prípadne v mestách. Nie je však veľa samospráv, ktoré by si takúto štúdiu alebo stratégiu nechali vypracovať. Obce, ktoré majú vypracovanú štúdiu sa nájsť nepodarilo. Niektoré mestá podobnú štúdiu vypracovanú majú. Podľa zistení napríklad:

📍 MESTO Levice si spracovalo Marketingovú koncepciu zameranú na cestovný ruch vlastnými kapacitami pričom si zaplatilo externú poradenskú službu za 999 eur bez DPH.

📍 V MESTE Dolny Kubín stratégiu rozvoja cestovného ruchu vypracovala pracovníčka úradu a cenu uvádzajú NULOVÚ. Rozsah stratégie je však oproti štúdií v Spišskom Hrhove omnoho menši.

📍 BRATISLAVA na úrovni KRAJA si nechala spracovať “MARKETINGOVÁ STRATÉGIA Destinácie Bratislavský region doma i v zahraničí”, ktorá je s omnoho väčším “záberom” na úrovni celého kraja. Za strategiu zaplatili 22 800 eur.

⭕️ Z tychto zistení sa cena 33 tis eur za štúdiu pre obec s ca 1600 obyvateľmi javí EXTRÉMNE vysoká. Po prečítaní materiálov by takýto dokument mohol spracovať povedzme ako „diplomovú prácu“ aj niektorý šikovný študent v tejto oblasti. Kto vie prečo obec zaplatila v prepočte takmer 160 eur za 1 stranu A4. Reakcia jedného zo spoločníkov na sociálnej sieti bola nasledovná
V každej samospráve je nevyhnutná verejná kontrola v spojení s transparentnosťou verejných zákazok. Ak tieto nástroje chýbajú potom sa vyskytujú rôzne úlety. Obaja konatelia sa cítia zverejnením týchto informácií dotknutí čo je pochopiteľné. Je potrebné si uvedomiť, že nejde o zámer akokoľvek poškodiť jednotlivca alebo firmu. Každý má mať právo zapojiť sa do obecných zákazok. Ide však o to, aby sa s verejnými zdrojmi nakladalo efektívne, hospodárne a v prospech obce.

Komentáre